Verhalen worden muzikaal gebracht met één of meer zangers &/ muzikanten. In de klas, op maat. Ideaal voor kleuters en 1ste graad.
Spelend zingen & songwriting (8+)
Van geluiden maken over naar spontane stemcompositie tot aan meerstemmig zingen. Spontane improvisaties krijgen een kader en groeien uit tot klasnummers. Op maat! Ideaal als muzische aanvulling op klasthema's/schoolprojecten.
Stem en bodypercussie (10+)
Lijf en stem in verbinding met elkaar! Via bewegingen, stemklanken, eigen lichaam en gebruiksvoorwerken werken we rond 'groove'. Voordelen van ritmisch werken zijn, de hele groep is samen, elk kind kan het zo moeilijk of gemakkelijk maken als hij/zij zelf wilt. Ervaringen worden gedeeld met iedereen.
Een lied klinkt nooit 2 keer hetzelfde: Zangimprovisaties (9+)
Op basis van het Indische toonsysteem: Sa - Re - Ga
Zoeken en ervaren van spanning en ontspanning in meerstemmige arrangementen.
Zangpersonages: spelen met zangtechniek (12+)
Hoe haal je ieders eigenheid naar boven? Welk voordeel heeft techniek? Humor als inspiratie voor muzikale interpretatie!
Of je nu ervaring hebt met muziekles geven of niet, deze workshop geeft voor ieder wat wils!
Muziekspelletjes, klasthema’s muzikaal vormgeven, ritme met pen en papier, bewegingstussendoortjes… Je hoeft geen muzikale mastermind te zijn om jouw klas te laten musiceren. Elke les die je geeft heeft - zeker weten! - meer dan één ding waar je muzikaal mee aan de slag kan. De tafel van 4 en de tafel van 6 bouwen een feestje! (ritmespel), mevrouw d en meneer t werden verliefd, een jaar later werd dt geboren (songwriting), de aardbol draait rond zichzelf en rond de zon (dans en zang), …
We geven inspiratie mee, enkele kant-en-klare lesvoorbereidingen, maar vooral, we coachen je in muzikale attitude. Want zelfs een busrit kan jou inspiratie geven voor een vrijdagnamiddag-les!
Specifieke vragen of inhoudswensen? Vraag het aan!